Cinedergi 32 yayında!



Sanal dünyanın en kapsamlı sinema dergisi Cinedergi 32. sayısıyla yayında! Cinedergi bu sayısında yine bu ay öne çıkan konulara el atıyor, dosya ve röportajlarıyla öne çıkıyor!

İşte bu ayın öne çıkan başlıkları… İlker Ayrık, Gülçin Santırcıoğlu, Nilüfer Açıkalın, Orhan Oğuz, Ahmet Uğurlu, Tuna Orhan, Bora Akkaş. Arabesk furyasının sinemasal yansıması, İran sinemasının yönetmenleri ve tango filmleri…

İlker Ayrık ve Gülçin Santırcıoğlu, Memlekette Demokrasi Var diyerek dalış yapıyorlar sayfalarımıza… İlker Ayrık ayrıca Çakallarla Dans filminde de karşımızda bu ay. Santırcıoğlu;  Ben Huriye karakterini oynuyorum. Deli Baradan’ın kızkardeşi. Hoppa, eğlenceli. Erkeklerle kurduğu ilişkide cinsellikle duygusallığı birbirinden ayırmayı başarmış bir kadın. Siyasi mevzular onun umru değil, daha halktan bir duruş sergiliyor’ diyor, Ayrık ise ‘Ben Baradan’ın yaşadığı kasabaya tayin olan uzatmalı çavuşum. Adnan Menderes’in kurtarılmasıyla ilgili planlar olduğuna dair ihbar geliyor. Ben de Baradan’dan şüpheleniyorum, şüphelerim de haklı çıkıyorum ve köyün komutanı olarak onun peşine düşüyorum. Engellemek için elimden geleni yapıyorum.
Deneyimli yönetmen Orhan Oğuz Hayde Bre filmi için; ‘Proje  gerçekten kişisel bir proje ve benim çocukluğumdan esintiler var. Bu dedemin hikayesi ve çocukluğumda beni çok etkiledi. Zamanla kafamda oluştu. Yönetmen olduktan sonra bu hikayenin muhakkak çekilmesi gerektiğini düşündüm derken oyuncu Nilüfer Açıkalın ‘Zaten on yıldır bu projenin oluşması aşamasındaydım. Orhan’ın Şaban Aga ve annesi birlikte gelişen hikayesini sinemaya aktarmak istediğini çok iyi biliyordum. Onun ne yapmak istediğini bildiğim için onun anıları, onun sinema anlayışı doğrultusunda geliştirdiği o kurguya bende senaryoda yardımcı oldum ve destekledim’ diye ekliyor…

Memleket Meselesi’nde rol alan üç erkek oyucu Ahmet Uğurlu, Tuna Orhan, Bora Akkaş da bu sayının röportaj konukları. Uğurlu; ‘Şu ana kadar 35 yıllık sanat yaşamımda her şeyi ilkeciliğimle meydana getirmedim.  Ama kendime göre seçtiğim bu yolda benimde sapmalarım olmuştur. Önemli olan anayoldan fazla uzaklaşmadan tekrar anayola girmektir. İlkesizlik artık o kadar çok var ki neyin güzel neyin çirkin olduğu anlaşılmıyor derken Orhan; ‘Komediler daha hafif şeyler için kullanılır. Bizim filmimiz trajikomik bir film. Suya sabuna da dokunan bir mizahı içinde barındıran bir film. Trajikomik şeyler var filmde ama komiklik olsun diye yapılmış şeyler değil. O durumun kendi komiğinden ortaya çıkan şeyler’ diyor… Genç oyuncu Akkaş ‘Bir kere benim için çok önemli akademik tercih yapacağım bir yılın ortasında çektik bu filmi. Yani yaptığım her şeyden izlediğim filmden sonra bile eski ben olmuyorum. O sürekli değişen bir şey bu filmde benim için büyük bir değişiklikti. Kendimi ifade etmemde, oyunculuğumda fark edilir bu’ diye bitiriyor…

Bu sayının önemli dosyaları… Arabesk furyasının yarattığı oyuncular, İran sinemasına yön veren yönetmenler ve tango yapan filmler…

Oyuncu  Naomi Watts ve Johnny Depp bu sayının portre konukları… Görsele dayanan ‘işte o an’, belgesel sinemanın farklı bakışı ‘Zamanın Ruhu’, Türk sinemasının nabzını tutan Sindrella, oyuncuları rolleriyle yorumlayan Rolleriyle Yaşayanlar, DVD’ye adanmış ayrıntılı bir  DVD köşesi ve kült filmlere bakan Sinema KÜLTürü….

Eleştiri, vizyon, pek yakında, albümler, kitaplar, festivaller… Hepsi ücretsiz sinema dergisi Cinedergi’nin yeni sayısında.

www.cinedergi.com

İlk yorum yapan olun

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.