Her şeye körleşmek…

Tramontane / Dağların Ardında Lübnan’da geçse de savaş ve ve sonrasında oluşan kimlik sorununu yaşayan ülkelerin ortak noktasında birleşiyor diyebiliriz. Rabih, görme engelli, annesi ve dayısıyla mutlu bir hayat süren ve başarılı bir müzisyen. Bir gün yurt dışı konseri için pasaport alması gerekir ve acı geçmişiyle o andan itibaren yüzleşmesi başlar…

Banu Bozdemir 

Görme engelli olması etrafında örülen çitleri, setleri aşmasını engellemeyen bu genç insanın dramı genç yönetmen Vatche Boulghourjian’ın ellerinde sakin bir arama hikayesine dönüşüyor. Bu anlamda yarım kalmış bir parçanın peşine düşen ve babannesinin bastırılmış kimliğiyle karşılaşan torunun yolculuğunun anlatıldığı Zer filmine benzettim zaman zaman filmi… O yüzden kimlikle ilgili sorun yaşayan her ülkenin acılı insanlarına uyarlanabilir bir hikaye Tramontane.

Tabii filmde Rabih’in müzisyen kimliği ön planda. Geçimini müzik aleti çalarak sağlayan bu genç adamın çok sevdiği kadının annesi olmadığını öğrendiğinde ve dayısının birtakım sırlarla karşısına çıktığını hissettiğinde isyanının bir kısmı müzikle oluyor. Darbukasının sesinde geçmişine dair bir yol çizmek istiyor ama her seferinde farklı bir hikayenin içinde buluyor kendisini. Herkesin Rabih’in geçmişine ve duygularına kör davranması bu genç adamın en sonunda müziğin soru soran, arayan ve yürek burkan tınısıyla başbaşa kalıyor.  Ama sonundaki sürpriz aslında hepimize seslenen bir soruya dönüşüyor.

Dağların Ardında Lübnan’ın pek de tanıdık olmadığımız sosyal hayatına ilişkin de doneler sunuyor. 1975-90 arası yaşanan iç savaşın etkilerini bazen yıkıntıların arasında, bazen boş yollarda ve en önemlisi de Rabih’e hayat veren Barakat Jabbour’un doğalında hissediyoruz.

Daha çok kısa filmlerinden tanıdığımız yönetmen Boulghourjian filmi daha çok bir kısa film havasında sunuyor. O yüzden bazı yerlerde hafif sarkmalar oluyor ama Jabbour’un oyunculuğuyla çok doğru bir yere kanalize oluyoruz bir yandan da… Geçen yıl Cannes’da İzleyici Özel Ödülü ve Dubai Uluslararası Film Festivali’nden En İyi Kadın Ödülü kazanan film aile, kimlik ve ülkeye duyulan güvenle ilgili bir sorgulama imkanı da sunmuş oluyor. Haftanın yoğunluğunda gözünüzden kaçıp gitmesine izin vermeyin! Sonuna kadar bekleyin!

Bunları da Seversiniz...

Yorum gönderin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

İçinden sinema geçen yazılar…

Banu Bozdemir Kitapları

Yorumlar

  • aytekin çelik: http://www.belgesel.site Ekibi burayı çok beğendi. Kalitenizin devamını dilerim...
  • mustafa uzunyılmaz: BU BİR YORUM DEĞİL. işi ekip yerine yönetmenle yaptığımız sürece ne seyircimiz olacak ned...
  • Banu Bozdemir: Teşekkürler... :)...
  • Cengiz Bozdemir: :D güzel...
  • Mustafa BALAY: Ne acıdır ki savaş çoğunlukla kadın ve çocuklara acı çektiriyor. Erkekler bir şekilde öl...
öteki sinema

Arşiv

© 2012 Banu Bozdemir
Powered by WordPress, Endless & Sneek